15. říjen – celosvětový den boje proti rakovině prsu

15. říjen

 

Říjen je na celém světě měsícem boje proti rakovině prsu a podpory nemocných žen. Tato myšlenka – Breast Cancer Awareness Month – vznikla v roce 1985 v USA. Jde tedy už více než 30 let starou tradici. Cílem je podpořit prevenci, ale také ukázat, jak se s nemocí potýkají ženy, které potkala. Tradičním symbolem se stala růžová stužka a hlavně samotná růžová barva, proto se také ve světě používá pro říjen název „pinktober“. Na zviditelnění tématu spolupracují pacientské organizace, nadace, zdravotnická zařízení, veřejné i komerční subjekty. V průběhu října se po celém světě koná řada osvětových i motivačních kampaní a přednášek. Mnohé budovy, akce, nebo produkty se halí do růžové barvy na znamení podpory boje proti rakovině prsu.

Říjen v růžové

Organizace Mamma HELP jako první v České republice začala realizovat kampaň Říjen v růžové, která je inspirována celosvětovým projektem Breast Cancer Awareness Month. První ročník jsme uskutečnili již v roce 2010 a každým rokem rozšiřujeme spolupráci s dalšími partnery. Za společnosti, které se rozhodly své jméno spojit s kampaní Říjen v růžové, můžeme jmenovat např.: Tesco Stores ČR, Hard Rock Café Praha, Obchodní centrum Letňany, Moje Psychologie, Král Vín, Vinařství Vajbar Rakvice, Thermo Industry, TIMO, Amazon, DHL, Profimed, ale také množství kaváren, restaurací a různých menších podniků. Zapojte se spolu s námi do Října v růžové i vy. Kontaktujte nás! Jsme otevřeni všem nápadům, které umí pomáhat! Společně jsme totiž v boji proti rakovině prsu vždycky silnější.

 

Říjen v růžové