Češky vymyslely pivo pro lidi s rakovinou. Zaujaly s ním ve světě a chtějí jej vyrábět ve velkém

Když onkologicky nemocný člověk prochází chemoterapií, zpravidla se mu promění chutě. Nejde o pouhé nechutenství, ale podle Jany Drexlerové, která sama prošla léčbou rakoviny prsu, může dojít i k tomu, že člověk několik dní de facto v ústech necítí vůbec žádnou chuť.

Drexlerová je ředitelkou sdružení Mamma HELP, což je nezisková organizace, na niž se ročně obrátí okolo sedmi tisíc lidí, které spojuje diagnóza rakoviny prsu. Jedním z posledních počinů Drexlerové a jejich kolegyň bylo to, že uvařily pivo.

beersAle ne jen tak ledajaké pivo. Mamma Beer s reklamním sloganem “První pivo opravdu dobré na prsa”. Přesněji tedy nealkoholické pivo.

“Pivo pro nás vyrobili v Žateckém pivovaru, limitovanou edici 400 lahví. Pivo jsme vzali na několik food festivalů a pivních festivalů a ohlas byl obrovský. Původně mělo jít jen o jakousi formu propagace a upozornění na to, že Mamma HELP existuje, ale teď pracujeme na tom, aby se pivo s touto značkou opravdu brzy na trh dostalo,” líčí Drexlerová.

O Mamma Beer napsala zahraniční média ve Spojeném království nebo ve Spojených státech. Následně začaly podle Drexlerové přicházet dotazy, kdy bude pivo k dostání nejen v Evropě nebo v Americe, ale třeba i v Indii.

V Česku v posledních letech přibude každým rokem asi 90 tisíc nových onkologických pacientů. Rakovina prsu je jedním z nejčastějších onkologických onemocnění. “Pacientky v průběhu léčby často hledají výraznější chutě. Pivo má hořčiny a k tomu jablečnou přísadu. Jde také o psychologický efekt. Pocit, že nejsem vyřazená, že můžu říct: holky, dáme si pivo. Možná to zní směšně, ale kdo tu zkušenost má, bude tomu rozumět,” poznamenává Drexlerová.

Aktuální pivní kampaň není prvním podobným počinem Mamma HELP. Pokud by došel až do komerční výroby a umístění produktu na trh, šlo by ovšem o unikátní úspěch. Dříve organizace upozornila na prevenci rakoviny prsu i motivovala ty, které nemocí trpí módními přehlídkami s klobouky, projektem spojeným s vařením s názvem „Holky už mi zase chutná“, a nyní na říjen, což je měsíc boje proti rakovině prsu, pak sdružení Mamma HELP ve spolupráci se Zlínskými ateliéry připravili video upozorňující na to, aby ženy v této věci dbaly na preventivní prohlídky.

11.8.2018, byznys.ihned.cz, Michal Šenk

Mamma BEER